Choro Bel Canto Kalėdos – trys ypatingos premjeros ir novatoriška, beprecedentė patirtis Lietuvoje!

2015 m. Kalėdoms geriausias Lietuvoje mišrusis choras Bel Canto (Meno vadovas Artūras Dambrauskas) pristatė modernią, precedento neturinčią programą, kurioje – trijų ypatingų kūrinių premjeros. Ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalių regione.

Tris vakarus iš eilės prieš pat Kalėdas – 2015 m. gruodžio 20, 21 ir 22 d. – Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje choras Bel Canto pristatė vieno garsiausių pasaulyje šiuolaikinių JAV kompozitorių Eric Whitacre naujausią kūrinį Deep Field, parašytą orkestrui, chorui ir elektronikai. Pirmą kartą klasikinės muzikos istorijoje į kūrinio atlikimą buvo integruota speciali Deep Field mobilioji programėlė, kuri skleidė elektronikos garsą, o koncerto žiūrovai tapo kūrinio atlikimo dalimi.

Choras Bel Canto kūrinį Deep Field atliko kartu su Lietuvos kameriniu orkestru (Meno vadovas S. Krylovas), papildoma orkestro sudėtimi ir mušamųjų grupe Giunter Percussion. Atliekant kitus kocerto kūrinius, chorui Bel Canto taip pat talkino džiazo atlikėja Neda Malūnavičiūtė, pianistas Artūras Anusauskas, elektroninės muzikos atlikėjas Artūras Bulota ir kt.

Vilnius – trečiasis miestas pasaulyje, kuriame skambėjo Deep Field

Šiuolaikinės muzikos žvaigždės Eric Whitacre kompozicijos Deep Field pasaulinė premjera įvyko 2015 m. gegužę Minnesota, JAV, o Europinė premjera – rugpjūtį Royal Albert Hall Londone. Chorui Bel Canto buvo suteikta teisė pristatyti šio kūrinio nacionalinę premjerą Lietuvoje, ir tapti pirmaisiais Baltijos šalių regione, atlikusiais Deep Field. Vilnius tapo trečiuoju miestu pasaulyje, kuriame klasikinės ir chorinės muzikos gerbėjai išgirdo šią novatorišką kosminę kompoziciją. Deep Field sukurtas Minnesota orkestro ir BBC Proms, didžiausio klasikinės muzikos festivalio pasaulyje, užsakymu.

NASA Hubble teleskopo nuotraukos įkvėpė kompozitorių muzikos pagalba perteikti emocijas stebint beribę visatą

Eric Whitacre kūrinį Deep Field parašė įkvėptas to paties pavadinimo NASA Hubble kosminio teleskopo nuotraukų, kuriose užfiksuotas giliausias iki šiol mokslui žinomas visatos vaizdas. Galingiausias virš atmosferos aplink žemę skriejantis NASA teleskopas, pavadintas amerikiečių astronomo Edwin Hubble garbei, 1995 m. buvo nukreiptas į mažytę “tuščią” erdvę danguje ir dešimtį parų fiksavo joje esantį vaizdą. Mokslininkai tikėjosi išvysti žemėje esantiems teleskopams nepasiekiamus visatos objektus, tačiau Hubble atsiųstos nuotraukos pranoko didžiausius jų lūkesčius.

Iš daugybės nuotraukų sudarytoje ir Hubble Deep Field pavadintoje bendroje nuotraukoje mokslininkai suskaičiavo 3 000 galaktikų! Jos yra skirtingų išsivystymo lygių, milijardais šviesmečių nutolusios nuo žemės, o kiekvienoje jų matomi milijardai žvaigždžių ir kitų kosminių objektų. Ši istorinė, iki tol giliausią, sunkiai suvokiamą visatos gylį užfiksavusi nuotrauka ne tik pakeitė žmonijos požiūrį ir supratimą apie visatą, bet ir suteikė mokslininkams neįkainojamos informacijos, siekiant nustatyti visatos amžių, jos praeitį ir, svarbiausia, ateitį.

hs-2001-09-b-full_jpg
NASA HUBBLE KOSMINIO TELESKOPO NUOTRAUKOS. DAUGIAU NUOTRAUKŲ – NASA TINKLAPYJE.

Hubble teleskopo Deep Field nuotraukos įkvėpė kompozitorių Eric Whitacre muzikos pagalba perteikti emocijas stebint beribę visatą. Kosminėje, kino filmų muzikos stiliumi parašytoje kompozicijoje, kompozitorius sujungia neribotas orkestro ir choro galimybes bei naujausias technologijas. Pirmą kartą chorinės ir klasikinės muzikos istorijoje, kūrinyje naudojami ir publikos išmanieji telefonai, kuriuose instaliuota speciali mobilioji programėlė tampa muzikos instrumentu.


Godzilla Eats Las Vegas! Godzilla atvyko praryti Vilniaus 😉

godzila_hires_H

Antroji choro Bel Canto Kalėdinio koncerto premjera – dar vienas netikėtas ir drąsus Eric Whitacre kūrinys Godzilla Eats Las Vegas!. Pats autorius šią savo kompoziciją vadina “visiškai absurdiška” ir pateikia ją kaip pokštą. Šis žaismingas ir padūkęs kūrinys – tarsi iš įvairių garsinių atkarpų sudėta mozaika, kurioje kontrastingos ir kartais iki skausmo pažįstamos, charakteringos muzikinės detalės sumestos kartu nepaisant jokių dėsningumų, išskyrus paties autoriaus sugalvotą pasakojamos istorijos scenarijų.

Atliekant kūrinį, Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje susirinkusi publika išgirdo ir panikos riksmų, šūksnių, ir tarsi iš niekur atsirandančių mambo bei tango ritmų, taip pat ir mažų Frank Sinatra, Way Newton ir net P. Tchaikovsky muzikos citatų. Fantazijos kupinai Godzilos istorijai pavaizduoti Eric Whitacre pasitelkia apie trisdešimt skirtingų muzikos stilių, žaibiškai keičiančių vienas kitą ir taip sukuria beprotiško Godzilos vizito Amerikos “nuodėmių mieste” nuotaiką.

Godzilla Eats Las Vegas! – dar viena ypatinga choro Bel Canto vakaro premjera, dovanojusi pašėlusią Holivudo pasaulio detalių samplaiką ir privertusi klausytojus nustebti, susižvalgyti, o galiausiai prapliupti juoku.

Godzilla Eats Las Vegas! kompozitorius sukūrė 1996 m., tačiau 2015 m. kūrinį aranžavo naujai kartu su kitu JAV kompozitoriumi Jonathan Newman. Naujos kūrinio versijos premjera įvyko 2015 m. gegužę Minnesota, JAV. Kompozitorius chorui Bel Canto suteikė teisę pirmą kartą pristatyti kūrinį Lietuvoje, tokiu būdu tampant pirmuoju choru Baltijos šalių regione, atlikusiu naują Godzilla Eats Las Vegas! versiją.

Ypatingą choro Bel Canto premjerų vakarą praturtino dar du puikūs muzikiniai akcentai. Pirmasis iš jų – koncerte karaliauvusio Eric Whitacre kūrinys Sleep, jau senokai radęs vietą choro Bel Canto dainininkų širdyse. Šią kompoziciją choras Bel Canto pirmą kartą atliko dar 2012 m., tačiau šį kartą Sleep pristatė su elektroninės muzikos improvizacijomis. Jas chorui Bel Canto sukūrė elektroninės muzikos atlikėjas Artūras Bulota.


Adiemus muzikinės programos mišriam chorui, solistei ir orkestrui premjera Lietuvoje!

adiemus-cover_1000

Dar viena išskirtinė choro Bel Canto Kalėdinio koncerto premjera – bene garsiausio šiuolaikinio britų kompozitoriaus Sero Karl Jenkins kūriniai iš jo garsiosios Adiemus kūrinių serijos. Penkių dalių Adiemus originaliai parašytas moterų chorui ir orkestrui, tačiau kompozitorius suteikė chorui Bel Canto teisę aranžuoti kūrinius mišriam chorui ir orkestrui.

Pasirinkęs devynis gražiausius kūrinius iš Adiemus, choro meno vadovas Artūras Dambrauskas aranžavo juos mišriam chorui, ir choras Bel Canto pirmą kartą Lietuvoje pristatė juos kaip vientisą muzikinę programą mišriam chorui, orkestrui ir solistei. Adiemus muzikinėje programoje chorui talkino džiazo atlikėja Neda Malūnavičiūtė.

Adiemus yra pirmasis kompozitoriaus projektas, kuriame klasikinė muzika derinama su etninės stiliaus muzikos elementais bei ryškiomis chorinėmis partijomis. Todėl Adiemus laikomas artimesniu World muzikos stiliui, nei Vakarų Europos klasikinei muzikai. Adiemus kūriniai susilaukė ypatingos sėkmės visame pasaulyje ir ilgai karaliavo klasikinės muzikos topų viršūnėse.


Choras Bel Canto pristatė naujausią ir moderniausią muziką. Pirmą kartą Lietuvoje ir Baltijos šalių regione! Prieš pat Kalėdas tris vakarus iš eilės – 2015 m. gruodžio 20-22 d., 19 val. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje!