Choras Bel Canto baigė įrašinėti savo pirmąją kompaktinę plokštelę

2010 m. vasario 21 d. sausakimšoje Šv. Kotrynos bažnyčios salėje surengę savo debiutinį koncertą, Vilniaus mokytojų namų mišraus choro „Bel Canto” choristai, vadovaujami meno vadovo ir dirigento Artūro Dambrausko, baigė darbą įrašų studijoje. Vilniaus „Piano Lt” salėje garso įrašų studija „Aurea” įrašė pirmąją choro „Bel Canto” kompaktinę plokštelę, kurioje skambės koncerte „Choras „Bel Canto”: dainuojame viltį, aistrą ir meilę“pristatyta programa. Choro debiutinio albumo įrašas buvo baigtas balandį, o kompaktinė plokštelė klausytojams bus pristatyta lapkritį, kuomet choras švęs savo vienerių metų gimtadienį.

Pagrindinis „Bel Canto” būsimosios kompaktinės plokštelės, kaip ir koncerto, akcentas – vokiečių romantiko Johannes Brahms meilės valsai iš ciklo „Meilės dainos” (Liebeslieder Walzer, op. 52, vokaliniam kvartetui arba chorui ir fortepijonui). Choro meno vadovas ir dirigentas Artūras Dambrauskas teigia, kad XIX a. Europą užtvindžiusiai Vienos valso bangai neatsispyrė ir vokiečių romantikas Johannes Brahms. Jo „Liebeslieder” valsai – tai tikros meilės novelės valso ritmu. Pats kompozitorius labai mylėjo savo „Meilės dainas”.

„Prisipažinsiu, pirmą kartą gyvenime aš nusišypsojau, pamatęs išleistą savo kūrinį. Tegul mane vadina asilu, jeigu mūsų „Meilės dainos” nesuteiks kam nors džiaugsmo“, – yra sakęs kompozitorius. Choro „Bel Canto” kompaktinėje plokštelėje, kaip ir koncerte, skambės 8 iš 18 „Meilės valsų“.

Būsimajame albume – ir dvi variacijos „Ave Maria” tema. Tai Tomás Luis de Victoria, pelniusio ispaniškojo Palestrinos titulą, motetas „Ave Maria” bei vieno žymiausių naujos kartos estų kompozitoriaus Urmas Sisask kompozicija „Ave Maria”. „Nors šias giesmes skiria keturi amžiai, ši tyra malda per ilgą laiką yra tapusi žmonijos vilties ir paguodos simboliu. Ir kompozitorių, kurių vardai neišliko muzikos istorijoje, ir didžiausių visų muzikos stilių korifėjų sukurtos „Ave Maria” giesmės įžiebia viltį mūsų širdyse“,- teigia choro meno vadovas ir dirigentas Artūras Dambrauskas.

Koncerto, surengto „Bel Canto” pusės metų gimtadienio išvakarėse, programa atspindėjo choristų siekį „pasimatuoti” įvairių epochų ir stilių muzikinius „rūbus”, todėl ir choro kompaktinėje plokštelėje skambės įvairių epochų bei žanrų, įvairių chorinių stilių kūriniai: tiek džiazo improvizacijos, tiek liaudies daina, tiek nuostabūs klasikos šedevrai.

Vienas jų – tai Pablo Casals motetas „O vos omnes”. Didis XX a.violončelės metras Pablo Casals, nugyvenęs ilgą ir aktyvų gyvenimą, yra sakęs: „Aš esu, ko gero, seniausias muzikantas pasaulyje (Casals mirė sulaukęs 96 metų). Esu senas žmogus, tačiau, kita vertus, esu labai jaunas. Linkėčiau ir jums likti jaunais visą jūsų gyvenimą ir nešti pasauliui tiesą. Muzika išgelbės pasaulį“, – buvo įsitikinęs Pablo Casals. „O vos omnes” skamba liūdnu, bet viltingu prašymu: „Visi tie, kurie praeinate pro šalį: įsiklausykite, ar yra didesnis skausmas už mano skausmą”. Plokštelėje taip pat skambės ir vokiečių kompozitoriaus Felix Mendelssohn-Bartholdy Psalmė 43 „Richte mich, Gott” (op. 78, No. 2), kurioje meldžiama: „Išteisink mane, Dieve. Nuo klastingo ir nesąžiningo žmogaus gelbėk mane. Juk tu esi Dievas – mano tvirtovė“.

Choro „Bel Canto” meno vadovo ir dirigento Artūro Dambrausko teigimu, į pirmąjį choro albumą bus įtrauktos ir koncerte skambėjusios lengvojo žanro chorinės kompozicijos. Tai ir daugeliui puikiai žinoma sentimentalioji Henry Mancini melodija „Moon River” iš prieš 50 metų visą pasaulį žavėjusio filmo „Breakfast at Tiffany‘s”, ir Austrijos džiazo pianisto ir kompozitoriaus Joe Erich Zawinul kompozicija „Mercy, mercy, mercy”, taip pat – tradicinis juodaodžių spiričiuelis „My Lord, What a Morning” bei  šių dienų danų kompozitoriaus Morten Kjaer nuotaikinga kompozicija „Australian spring”.

Choro debiutiniame albume taip pat skambės Vytauto Klovos harmonizuota žemaičių liaudies daina „Tylūs, tylūs vakariele” ir Donato Zakaro kompozicija „Ant aukšto kalnelio”.

Kaip ir koncerte, įrašinėjant kompaktinę plokštelę chorui „Bel Canto” talkina fortepijono virtuozas Vitalijus Neugasimovas bei pianistės Raminta Gocentienė ir Daiva Petručionytė. Choro meno vadovas ir dirigentas – Artūras Dambrauskas, chormeisterės – Raminta Gocentienė ir Simona Vitkauskienė.

Choro „Bel Canto” debiutinę kompaktinę plokštelę įrašė garso įrašų studija „Aurea”, įrašai vyko „Piano Lt” koncertų salėje.

Atgal į sąrašą