Choro Bel Canto projektas pristatė pasaulines chorinės muzikos žvaigždes ir pasiekė šimtus tūkstančių Lietuvos gyventojų
2019 02 11
Geriausias Lietuvoje nepriklausomas choras „Bel Canto“, praėjusiais metais surengęs ambicingą muzikinį projektą „Open to the World“, sulaukė rekordinio susidomėjimo. Choro septynių koncertų ciklą, skirtą Lietuvos Valstybės atkūrimo 100-mečiui, gyvai stebėjo daugiau nei 3 500 žiūrovų, o informacija apie projektą pasiekė šimtus tūkstančių šalies gyventojų.
„Open to the World“ koncertuose choras „Bel Canto“ pasirodė kartu su garsiausiais pasaulyje šiuolaikiniais kompozitoriais Eric Whitacre (JAV) ir Ola Gjeilo (JAV / Norvegija), geriausiais Švedijos chorais „Svanholm Singers“ ir „Sofia Vokalensemble“, elitiniu vokaliniu ansambliu „Voces8“ (JK) ir šveicarų choru „Männerstimmen Basel“.
Choro „Bel Canto“ meno vadovas ir dirigentas Egidijus Kaveckas teigia, kad tai buvo didžiausias ir ambicingiausias muzikinis projektas choro istorijoje.
„Esame Lietuvos patriotai ir chorinės muzikos fanai, todėl norėjome pristatyti publikai geriausius pasaulyje, kartu su jais švęsti mūsų šalies jubiliejų ir, žinoma, muzikuoti, mokytis, tobulėti. Lietuvos chorinės muzikos rinka vis dar gana archajiška, konservatyvi ir uždara, čia retai lankosi geriausi ir populiariausi pasaulyje chorinės muzikos kūrėjai ir atlikėjai. Todėl savo kukliu indėliu siekėme prisidėti keičiant šią situaciją, parodyti kokia įvairi, skirtinga, įtaigi yra chorinė muzika, kaip ji keičiasi ir vystosi. Mūsų patirtys su svečiais neabejotinai suteikė mums įkvėpimo, naujų idėjų ir žinių toliau tobulėti ir keistis. Tikiu, kad ir mūsų šalies publika, chorinės bendruomenės atstovai gavo naujų patirčių ir įspūdžių“,- teigia Egidijus Kaveckas.
Choro „Bel Canto“ prodiuseris Audrius Valatkevičius sako, kad „Open to the World“ projektas buvo ne tik didžiausias, bet ir brangiausias choro muzikinis projektas.
„Mūsų choro projekto biudžetas siekė beveik 132 000 eurų, daugiau nei pusę šios sumos gavome iš finansinių projekto rėmėjų: tarptautinės nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovės „Newsec“, statybos kompanijos „Mitnija“, draudimo bendrovės „Seesam“, Lietuvos kultūros tarybos ir Vilniaus miesto savivaldybės. Neįkainojamą pagalbą gavome ir iš bičiulių: reklamos agentūros „Ogilvy“, naujienų portalo „Delfi“ ir LRT televizijos. Jų indėlis teikiant reklamos paslaugas ir užtikrinant projekto viešinimą taip pat buvo ypatingai reikšmingas. Be rėmėjų prisidėjimo nieko panašaus nebūtume sukūrę. Esam laimingi, kad mums pavyko sukurti vertę rėmėjams ir patenkinti jų lūkesčius“,- teigia Audrius Valatkevičius.
Pagrindinės Open to the World projekto išlaidos
Pagrindiniai Open to the World projekto viešinimo rezultatai
Choras „Bel Canto“ užtikrins „Open to the World“ projekto tęstinumą ir tolesnę jo sklaidą. 2018 m. choro YouTube kanale, taip pat Spotify, Amazon, Apple Music, GooglePlay, publikuoti 9 koncertuose skambėjusių kūrinių vaizdo ir garso įrašai, dar mažiausiai 7 bus paskelbti šiais metais. Choro YouTube kanale esančius vaizdo įrašus kas mėnesį vidutiniškai peržiūri 50 000 žiūrovų, daugiausia iš JAV, Vokietijos, Prancūzijos, kitų Vakarų valstybių. Choro kūrinius Spotify, Apple Music vidutiniškai per mėnesį perklauso 1 400 klausytojų.
Choro „Bel Canto“ prodiuseris A. Valatkevičius juokauja, kad choro veikla šiek tiek prisideda ir prie turizmo skatinimo. Specialiai į choro „Open to the World“ koncertus pernai atvyko 32 žiūrovai iš Latvijos, Norvegijos, Švedijos, Jungtinės Karalystės, Vokietijos ir JAV.